Bazı tanınan markalar, League of Legends maçlarında boy göstermeye başlayacaklar.
Geliştirici firma Riot Games’in açıklamasına göre, popüler MOBA’nın profesyonel maçlarında markaların reklam yapmaları amacıyla özel arena afişlerine yer verilecek. Afişler geleneksel spor etkinliklerindekilerin benzerleri olacak.
Hayranlar bu afişleri 20 Haziran’da 2020 Summer Split etkinliğinde Sihirdar Vadisi haritasında görmeye başlayacaklar, ve yıl boyunca League of Legends Şampiyonluk Serisi – Dünya Şampiyonası boyunca görmeye devam edecekler. Bu değişiklik aynı zamanda bölgesel League of Legends espor liglerinde de yer alacak.
Riot Games, Mastercard ve Alienware dahil olmak üzere 50 markanın bölgesel ve uluslararası maçlarda görüneceğini doğruladı.
League of Legends sponsorluklara yabancı değil. 2019 Dünya Şampiyonası da kazananlar için Louis Vuitton ödül kutusu ve çapraz markalı ürünlerle birlikte gelmişti. Geçmişte de Mastercard gibi büyük isimlerin sponsorluklarına şahit olmuştuk.
“Nielsen Bize En İyi Uygulamaları Önerdi”
En son strateji ise oyun içi afişleri espor için cazip bir değer olarak gören Nielsen ile yapılacak işbirliği. NBA2K League ve Rocket League halihazırda sanal oyun merkezlerini reklamlar için kullanıyor, bu hem oyun içinde hem de espor karşılaşmalarında geçerli. Ancak bu oyunlar gerçek hayattaki spor merkezlerine çok daha benzer bir mekan tasarımına sahipler.
“Güvenilir metrik ortağımız olan Nielsen’in deneyimi, profesyonel sporlarda olduğu gibi bize Sihirdar Vadisi’ndeki Arena Afişlerine dair öngörülerin daha hızlı bir biçimde sonuca varması açısından yardımcı oldu” diyen Riot Games Espor Görüşleri Birimi başkanı Doug Watson, Digital Trends’e yaptığı açıklamada “Geliştirme sürecinin çeşitli noktalarında Nielsen bize marka ortaklarımızın ek değerlere ulaşmaları açısından en iyi uygulamaları önerdi” dedi.
Watson, oyun içi afişlerin esporun profesyonel spor ligleriyle reklamlar konusunda aynı çizgiye gelmesine olanak tanıyacak bir girişim olduğuna inanıyor ve bu konuda NFL, NBA, UEFA gibi büyük organizasyonların markalı stadyum ve arenaları kullanmasını örnek gösteriyor.
Ancak, sahadaki oyuncuların aksine League of Legends oyuncuları bu reklamları izleyiciler gibi görmeyecekler.
“Bu, rekabetçi maçların bütünlüğüne darbe gelmesini önleme amacıyla ortaya konan bir düşünce” diyen Watson, “profesyonel League of Legends oyuncuları haritanın şekline bir hayli alışmış durumdalar ve onların var olan stratejilerini böyle bir ürün ile baltalamak istemedik” şeklinde açıklamalarını sürdürdü.
League of Legends dünyada en çok izlenen espor oyunu,ve 2019 Dünya Şampiyonası 137 milyon saatlik bir izlenme süresine ulaştı. Popülaritesi artmakta olan lig, 2018 boyunca %66 oranında bir büyüme gösterdi. Resmi yayınlar dünya çapında 30 farklı yayın platformunda yer alıyor ve ESPN2 Nisan ayında Spring Split playoff maçlarının beş tanesini yayınladı.
Bu girişim, önümüzdeki maçlarda reklamların potansiyel olarak ciddi kitlelere ulaşması anlamına geliyor.