Hikayemiz 2017’de, Berlin’deki bir kafede eSpor habercisi Dorian Gorr’un teknoloji girişimcisi Thomas Fellger ile tanışmasıyla başlıyor. Şehrin start-up dünyasındaki ortak tanıdıkları bu ikilinin ortak derecede çılgınca fikirlere eğilimlerinden dolayı birbirleriyle tanışmalarını tavsiye ediyorlar. Ve bu adım, ikilinin boş bir alanı çok katlı bir oyun merkezine, eSpor arenasına ve içerik stüdyosuna dönüştürmesi için başlangıç adımı oluyor.
VERITAS Entertainment’in MD ve Pazarlama Müdürü olan Gorr: “Hard Rock Coffe ile Soho House’ın birleşimi gibi düşünün, ama eSpor ve oyunlar için.” diyor ve ekliyor “Her gelişinizde yeni şeyler keşfedebileceğiniz, her seferinde biraz daha şaşırabileceğiniz bir ortam. Buraya ait olduğunuzu düşüneceksiniz.”
Bu merkez ve içerik, halihazırda İskandinavya, İspanya ve Güney Amerika’ya genişlemek isteyen LVL markasının çatısının altında. COVID-19 LVL’in büyük açılışını engellemiş olsa da mekanın ilerleyişi yaklaşık 50 tane oyun bilgisayarı, yerel takımları olan G2 eSports için bir çalışma alanı ve bir robot tarafından yönetilen hamburger restorandı ile birlikte devam etmekte.
Gorr: “Mekan için fikirlerimizi tartışırken özel ve gelecekten geliyormuş gibi hissettirmemiz gerektiğini düşünüyorduk. Tuvalete gitmek bile özel hissettirmeliydi, ciddiyim!”
Verilerin bu yan sunumu, VERITAS’ın yönetim kurulu başkanı Fellger’in teknoloji yenilik şirketi olan Iconmobile’in izniyle geliyor. Tüplü dalış eğitmenliğinden Japon Telekom şirketi NTT’ye geçtikten sonra ilk renkli ekran telefonlar üstünde çalıştı. 2003 Yılında Iconmobile’i kurdu. Bu dijital dönüşüm ajansı, AUDI ile birlikte ilk araç arayüzlerini ve ORAL-B için telefon bağlantılı diş fırçalarını üretti.
“Sanal Silah Satıcısı Gibiydi”
Fellger: “İnovasyon dalıyla uğraşırken bir anda hedef grupları düşünmeye başlarsınız. Eğer tamamen aptal değilseniz eSpor ve oyun merkezi iyi bir fikirdir. Çünkü burada yenilikten korkmayan yeni insanlar yetişiyor.”
Fellger için başlangıç noktası, üç sene önce oğlunun herhangi bir ödeneğe ihtiyacı olmadan oyunlar başında bu kadar zaman geçirmesini merak etmesi oluyor. “Adeta sanal silah satıcısı gibiydi. Counter Strike: Global Offensive’da silahlar satıyordu.” diye açıkladı.
Bu silah kaplamaları CS:GO başta olmak üzere bir çok oyunda büyük bir dijital ekonominin parçasıdır. Tartışmalı olsa da bu sanal içerikler daha geniş bir düzeyde, anlaşılamayan oyun dünyasının sadece bir yönünü temsil ediyor. Fellger bu keşif ile şok geçirmek yerine, iş fırsatını gördü LVL’in bir çeviri katmanı oluşturmasını istedi. “Bir yönden eski ve yeni dünya arasında bir köprüyüz.”
“Japonya cep telefonu deneyimlerinde tüm dünyaya önderlik ediyordu. Mümkün olduğuna bile inanmadığımız şeyler başardılar fakat bugün geride kaldılar. Neden? Çünkü Asya bir teknoloji altyapısı uğraştırma işinde çok başarılı olsa bile yaratıcılıktan fazlasıyla yoksundular.”
LAN Cafe, Güney Kore, Çin ve Tayvan’daki eSpor başarılarına büyük bir katkıda bulunuyor. Ancak bu tür işletmeleri Batı ekonomisinde sürdürmek yokuş yukarı bir savaş oluyordu. Fellger’in inancına göre işin anahtarı, onlardan önceki Google ve Amazon gibi, dijital ve fiziksel deneyimler arasındaki erime noktasını bulmak olduğuna inanıyor. Gorr üst kata konsol ve arcade’ler yerleştirilirken, bilgisayarların alt katta olmasının kasıtlı olduğuna dikkat çekti.
“Bizim için önemli olan sıradan oyunculardan hardcore oyuncalara kadar herkese farklı bir deneyim yaratabilmek ve onların rahat hissetmesini sağlamaktı.”
Espor dünyası tarafından büyük ölçüde reddilen VR dahi mevcut ve ziyaretleri esnasında VERITAS yatırımcılarının çocukları tarafından oldukça sevildi. Fellger’a göre şirket iş planlarını fazlasıyla karşıladı ve COVID-19, herhangi bir şirkette olacağı gibi kar marjlarını bozarken, LVL Berlin’deki hastane çalışanları için Yerel Bundesliga kulübü Hertha BSC aracılığıyla 6 Bin Euro’luk bağışta bulundu.
Gorr: “Hayatım boyunca oyuncuydum ve oyun her zaman gelecek için artan bir faktör oldu. ESpor’da aynı şekilde spor dallarının geleceği. Sporu öldürmeyecek, fakat arasında yer alacak.”