Valve sunucuları ve bütün topluluk sunucularında görülen CS:GO donma problemiyle ilgili, Nvidia’nın ve Valve’in geliştirdiği çözümler yeterli olabildi mi?
Ocak 2020’den beri şikayetçi olunan problemler, hakkında, Valve, 26 Mart 2020’de bir güncelleme yayınladı ve sorunun çözülmesine odaklandı. 26 Mart’ın Yama Notları şöyleydi:
[DİĞER]
- NVIDIA kullanıcılarında daha önce ekranda görülmeyen bir nesne ekranda gözükünce oyunun donması sorunu giderildi.
- Nadir görülen maç sonunda oyunun çökmesi sorunu giderildi.
We’ve shipped a beta depot for NVIDIA users to address recent stuttering. Pre-Release Notes with details are here: https://t.co/V8oasa1yx9
— CS2 (@CounterStrike) March 27, 2020
@CSGO: “NVIDIA kullanıcıları için beta sürümlerine, geçtiğimiz günler yaşanan takılma sorunları için bir versiyon yayınladık”
Kamekou isimli bir reddit kullanıcısının paylaştığı bu videoda, oyuncunun girdiği topluluk sunucusunda yaşadığı ufak donmaları gösteriyor
Videonun altındaki yorumlarda başka kullanıcılar da aynı problemleri yaşadıklarını ileri sürmüş, gönderi 2200’ün üstünde upvote almıştı. Daha da kötüsü, güncellemeden sonra aşağıdaki görsel gibi başka sorunlar da açığa çıkmıştı.
Bu problemlerin en büyük sıkıntısı ise geçen ki gibi sadece NVIDIA kullanıcıları için olmayıp her tür donanımda görülmesi.
Yansıyan Yüzeyler
Güncellemeden sonra en çok görülen buglardan birisi yansıyan yüzeyler ve shader efektleri. Oyuncular güncellemeden sonra bazı yüzeylerin eskisine kıyasla aşırı parlak olduğunu belirtti, bu problem güncellemeden sonra bütün oyuncularda shader ayarlarının kullanıcının bilgisayar performansını göz ardı ederek otomatik olarak yükseğe ayarlanmasından kaynaklanıyor.
Yukarıdaki görselde 27 Mart güncellemesinden önce shader ayarı en düşükte olan bir görsel görüyorsunuz. Alttaki resimde ise 27 Mart güncellemesinden sonra en düşük (sol) ve en yüksek (sağ) shader ayarlarını karşılaştıran bir fotoğraf var, biraz dikkatli bakarsanız iki fotoğraf arasında bir fark olmadığını fark edeceksiniz.
Bu sebepten dolayı özellikle kötü donanıma sahip bilgisayar kullanıcıları “100-200 fps” arasında bir kayıp yaşadıklarını belirtiyorlar.
Uzayan Objeler
Shader bug’una kıyasla daha az görülen ancak yine de büyük bir sıkıntı olan bir bug olan objelerin uzaması, oyuncunun POV’undaki nesnelerin anormal derecede uzayarak oyunu oynayan kişinin oyunu oynanamaz bir hale geliyor. Neyi kast etmek istediğimizi aşağıdaki resimden anlayabilirsiniz.
Oyunun yapımcıları bu sıkıntının Intel işlemcisi olan bilgisayarlarda görüldüğünü söyledi.
Renk Yapaylığı
Renk yapaylığının görülme sebebi olarak bilgisayarın ekran kartının o kareyi düzgün bir şekilde görüntüleyememesinden kaynaklanıyor. Bu sıkıntı aslında bu güncellemeyle gelen bir sıkıntı değil, renk yapaylığı o bilgisayarda hatalı bir sürücü veya o bilgisayarın artık yavaşça ölmeye başladığının bir göstergesi.
Oyun yapımcıları bu konu üstüne yoğunlaşıp, Reddit üzerinden geri bildirim yapan kullanıcılara teşekkür edip bu konuyla ilgileneceklerini söylüyorlar. Valve tarafından bu konu hakkında bir yorum yok, çözüm süreciyle ilgili bir bilgi mevcut değil ancak umuyoruz ki yakın zamanda bu sıkıntı çözülecek. Bu süre zarfında, şurada yayınladığımız rehberden hem ping hem FPS’iniz için en iyi ayarları yapabilirsiniz.