En son geçtiğimiz The International ayağı olan TI 2019’da yeni herolar Void Spirit ve Snapfire‘ın eklendiği DotA 2’ye nihayet yeni bir hero duyuruldu. Kadroya katılacak olan 120. hero Hoodwink, Agility tabanlı bir nişancı sincap olacak. Özellikle ağaçlık alanlarda avantajlı olacağı söylenen Hoodwink’i yakalamak da bir hayli zor olacağa benziyor. Taşıdığı arbaletin de boyuna göre hayli büyük olduğunu düşünürsek tuzağa düşürdüğü rakiplerinin canı çokça yanacak gibi.
DotA Taktik İster!
Hoodwink’in kaçak dövüşen ve taktik isteyen bir hero olduğunu söylerken ciddiydik. Yetenekleri açıklanan bu tehlikeli sincap boyundan büyük işleri kolaylıkla halledeceğe benziyor.
Yeteneklerinin ilki olan Acorn Shot, Hoodwink’in bir rakibe veya işaretlenen noktaya palamut fırlatmasını sağlıyor. Rakibe atılan palamut çevredeki düşmanlara da sekiyor ve onları yavaşlatırken ekstra hasar veriyor. Şayet bu palamut bir lokasyona atılırsa o alanda bir ağaç oluşuyor ve palamut o ağaçtan çevredeki hedeflere sekiyor. İstenen noktada ağaç oluşturulabilmesi taktiksel açıdan özellikle dar alanlarda oldukça etkili olabilecek bir faktör olarak göze çarpıyor.
İkinci yetenek Bushwhack ise Hoodwink’in rakibini tuzağa düşürmesini sağlıyor. Ağaçlık alana yakın olan rakiplere bir ağ fırlatan Hoodwink, onların en yakın ağaca bağlanmasını sağlıyor. İsabet alan rakipler hasar alarak sersemliyor ve en yakın ağaca asılıyor. Sersemleme süresi boyunca tuzağa düşen rakibin görüş alanı sıfırlanıyor.
Üçüncü yetenek olan Scurry ile Hoodwink pasif olarak ağaçların yakınında fiziksel saldırılardan sıyrılma şansı kazanıyor. Aktifleştirildiğinde, Hoodwink kısa süreliğine bonus hareket hızı, rakiplerin içinden yürüme (phasing) ve ağaçlarda yürüme özellikleri kazanıyor. Bu yetenek sayesinde Hoodwink’i yakalamak kadar, kurduğu pusuları fark etmek de zor olacak.
Gelelim Hoodwink’in ultimate yeteneği Sharpshooter‘a. Bu yetenek ilk ateşlendiğinde, arbalet kısa süreli olarak şarj ediliyor. Atış yapıldığında isabet alan rakipler ağır hasar alarak yavaşlıyorlar ve Break etkisi altına giriyorlar. Hasar ve zayıflatma süresi, başlangıçtaki şarj süresine bağlı olarak artıyor. En fazla 5 saniye şarj durumunda kalabilen Hoodwink, bu süreden sonra otomatik olarak atışı yapıyor. Ayrıca atış yapıldığında 350 birim kadar bir geri tepme etkisi mevcut.
7.28 yamasıyla DotA ayrıca yeni mekaniklere ve eşyalara da kavuşacak. Bunun yanı sıra tabii ki çeşitli dengelemeler ve hata gidermeler de bekleniyor. Şimdilik bir çıkış günü belirtilmese de, duyurunun gelmesi artık mutlu sonun yakın olduğunun bir habercisi denilebilir.