Hindistan hükümeti, çoğunluğu Çin menşeili olan 59 uygulamanın ülkede yasaklanacağını duyurdu. Elektronik ve Bilişim Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada bu uygulamaların “Hindistan’ın egemenliğine ve bütünlüğüne, savunmasına, devlet güvenliğine ve halk düzenine zararlı faaliyetler gösterdiği” beilrtildi. Bu listedeki en büyük isim, ülkede aylık 100 milyonu bulan kullanıcıya sahip dijital video paylaşım sosyal ağı olan Tik Tok. Tik Tok, Pekin merkezli ByteDance’in sahip olduğu bir uygulama. Oyun kategorisinde ise yalnızca Mobile Legends: Bang Bang ve Clash of Kings bulunuyor.
Bu hamle, 15 Haziran tarihinde Galwan Vadisi’nde Hindistan Ordusu ve Halkların Özgürlüğü Ordusu (PLA) arasında yaşanan çatışmadan sonra iki ülke arasında yükselen politik ve askeri tansiyonun yükselmesini takiben ortaya çıktı. Resmi açıklama ayrıca “Bilişim Teknolojileri Bakanlığı’nın çeşitli kaynaklardan bazı Android ve iOS uygulamalarının Hindistan dışındaki sunuculara gizlice kullanıcı bilgileri sızdırdığına dair raporlar dahil olmak üzere birçok şikayet aldığını” da içeriyor.
Mobile Legends her ne kadar Hindistan’daki en popüler isim olmasa da, PUBG MOBILE ve Call of Duty: Mobile gibi Tencent bünyesinde veya alt kuruluşlarında bulunan oyunlara karşı endişeler artıyor. Ayrıca Supercell’in yürüttüğü Clash Royale, Clash of Clans ve Brawl Stars da Tencent’e ait.
Diğer Tencent Oyunlarının Akıbeti
Mobile Legends, Güneydoğu Asya’da çok popüler olan bir mobil MOBA oyunu. Ağustos 2019 döneminde aylık 75 milyonu aşan bir kullanıcı kitlesine sahip olan oyunun çoğu kullanıcısı da yine GDA bölgesinden. Oyunun ayrıca gayet ateşli bir espor sahnesi de bulunuyor, keza ülkeler için yerel ligler ve dünya şampiyonlukları düzenleniyor. Clash of Kings bir espor olmasa da dünya çapında ünlü kişilerden övgü alan oyunun ilk çıkış yaptığı 2014 yılında 65 milyonu aşan bir indirme sayısına ulaştığını hatırlatalım.
PUBG MOBILE ve Call of Duty: Mobile’ın çok daha geniş oyuncu tabanına sahip olması doğrudan bir yasağa karşı caydırıcı olsa da, durum daha kötüye giderse sonuçlarının ne olacağını ancak hayal edebiliriz. Oldukça büyük bir ekosistemde barınan içerik üreticileri, profesyonel oyuncular, organizasyonlar, yetenek ajansları, turnuva organizatörleri halihazırda devam eden küresel pandeminin etkileriyle boğuşuyorlar ve haliyle bu duyuru da gerçekten daha kötü bir zamanda gelemezdi.