COVID-19 dünya çapında bir salgına dönüştüğünden beri, sosyal mesafe ve evde kalmak yeni yaşam biçimi oldu. Büyük bir çoğunluk evdeki vaktini oyun oynayarak geçirmekte. Bu yüzden oyunların oyuncu tabanının bu ölçüde artışını görmemiz sürpriz olmadı.
Oyuncu tabanını genişleten isimler arasına adını yazdıran bir diğer oyun ise Rocket League. Perşembe günü Rocket League ekibinden Corey Davis’in attığı tweete göre 485,197 oyuncu, bütün platformlar üstünde eş zamanlı olarak oyundaydı.
Bu artış Rocket League’i Steam’in en çok oynanan 10 oyunu arasına sokmayı başardı. COVID-19 salgınından bu yana Steam günde yaklaşık 18 Milyon kullanıcı görmeye devam ederken, CS:GO 451,275 mevcut oyuncu ve 1,100,244 maksimum eş zamanlı oyuncuyla ilk sırada bulunmaya devam ediyor.
Son Artış Aralık 2019’daydı
Bütün platformları ile 485,197 oyuncu sayısına ulaşan Rocket League, yalnızca Steam’de 119,124’e yükseldi ve ortalama 44,915 oyuncu görüyor. Bu 2015 Yazında çıkan Rocket League’in bugüne kadar gördüğü en yüksek sayı. %10’un üzerinde olan bu büyüme gerçekten etkileyici olsa da, en yüksek artışını oyuncuların 60,075’ten 80,213’e fırlaması sonucu yaşadıkları %22.92’lik artış ile Aralık 2019’da gerçekleştirdiler. Ortalama oyuncu sayısı bu esnada 32,520’den 39,973’e çıkmıştı.
Rocket League son birkaç ay içinde muazzam bir büyüme görmesine rağmen, Eylül 2016’dan bu yana ortalama 30,000 oyuncu tuttu ve bu sayının altına sadece 2 kere düştü. Ancak yılın başından bu yana, Rocket League 40,000’in üzerinde ortalama oyuncu gördü. Mart ayının 119,124 zirvesinden önce, Rocket League’in en iyi ayı, oyunu eş zamanlı oynayan oyuncu sayısının 102,684 oyuncuyu gördüğü Nisan 2016 idi.
Bu sayıların sadece Steam için olduğuna dikkat çekmekte fayda var. Bu sayılara başka platformları da eklediğimiz zaman, ki bu sayılar da önemli derecede yüksek, 485,197 oyuncuya ulaşıyoruz. Bu Steam verilerinin 4 katından daha fazlasına eşit. Bu PS4, Xbox, Nintendo Switch gibi platformlarda Rocket League’in geniş bir kitlesi olduğunu gösteriyor.
Rocket League için etkileyici sayılar olmasına rağmen CS:GO, Dota2, PlayerUnknown’s Battlegrounds, Tom Clancy’s Rainbow Six Siege ve Grand Theft Auto V gibi oyunların oyuncu tabanlarına ulaşmaları mümkün gözükmüyor. Bununla birlikte, Rocket League’in geleceğinin parlak gözüktüğünü söyleyebiliriz.
Rocket League’in oyuncu sayısındaki artışı Rocket Pass 6 ile de ilişkilendirebiliriz. Güncellemeyle birlikte, yeni sibernetik supercar, yeni kozmetikler tanıttı. İki farklı parçaya ayrılan Rocket Pass 6’da tüm oyuncular Psyonix’in hediyesini alabilirken, Premium oyuncular ödül listesinde Ronin aracı dahil, yeni kozmetikleri, avantajları ve yüzlerce krediyi kazanabilir.
Rocket Pass 6 1,000 krediye alınabilirken, diğer Battle Pass’lerin de çoğunda olduğu gibi oyuncular bu krediyi Battle Pass’de ilerledikçe geri kazanabiliyor. 110’uncu kademeye ulaşabilen oyuncular 1,000 krediyi geri almakla beraber yol boyunca da birçok ödül kazanıyor. Dahası, Battle Pass’i satın alarak ekiple oynamanın kazandırdığı fazladan deneyim puanlarının yanı sıra tüm maçlarının sonunda %50 daha fazla deneyim kazanıyor.
Rocket Pass 6, 25 Mart’tan 15 Temmuz’a kadar aktif olacak. Bu, oyuncuların 110 kademenin tümüne ulaşıp ödülleri ve kredilerini alabilmeleri için 3 aydan daha kısa bir zamanları olduğu anlamına geliyor.