Geçtiğimiz Cumartesi günü Brezilya’da gerçekleşen VALORANT Champions Tour Lock/Inn’de tanıtılan yeni ajan Gekko’yu, birinci elden deneyimleme şansı elde ettik. Bakalım ajan nasıl görünüyor.
Sonsuz Yetenek
Son ajan, Los Angeles sokaklarından öncü bir rol ile kadroya dahil oluyor. Gekko, VALORANT’ın bu zamana kadar olan alışkanlıklarını çok değiştirecek gibi duruyor. Yeteneklerin geri alınabilmesi ve tekrar kullanılabilmesi, daha önce gördüğümüz bir şey değil. Buna ek olarak bu yeteneklerin bazıları çok karşı konulamaz görünüyor.
Gekko’nun en oyun değiştiren yeteneklerinden biri Q yeteneği Kankuş. Kankuş, normalde rakibi arayan, bulduğunda patlayarak onları kör eden bir yetenek, biraz Fade’in Eceli ile Skye’ın Kılavuz Işık birleşimi yapısı var. Ancak Kankuş’un parladığı (!) nokta burası değil. Eğer Gekko, Spike’a sahipse, Kankuş bunu tam bir görev bilinci ile Gekko’nun gösterdiği yere kurabiliyor. Veya savunmada Spike kurulmuş ise çözebiliyor. Bu konuda menzil sınırsız gibi bir şey. Öyle ki, bir Spike bölgesine Kankuş’u gönderirken kurana kadar dolanıp alternatif bir görüş elde etmek mümkün. Kankuş hasar aldığında Spike’ı düşürse de özellikle 1v1, 2v1 gibi durumlarda adeta +1 takım oyuncusu gibi bir role bürünüyor. Bu, özellikle rekabetçi modlarda Sage gibi bu role atanan ve pasif kalabilen bir ajanın daha aktif olarak çatışmaya girebilmesine de olanak sağlıyor. Kankuş’u henüz tamamen keşfetmiş değiliz, eğer bu şekilde kalırsa, bu yeteneğin oyunun içerisinde saldıran ve savunan taraflarda potansiyeli çok yüksek.
Gekko’nun E yeteneği Şaşkın, havaya atıldığında rakipleri görüp kör eden bir yetenek. Düştüğü yerde tekrar alınıp kullanılabiliyor. Bu hem tespit, hem de bir öncü görevi için muazzam. Kaç kişi olduğundan tutun da, giden kör etme mermilerini takip ederek nerede olduklarını da öğrenmek mümkün. Bir şeylerin arkasında saklanan savunma ajanları en kötü ihtimal ile tepelerini de izlemek ve gerektiğinde Şaşkın’a ateş etmek için açılarını kaybetmek zorunda.
Gekko’nun C yeteneği, Pofuduk Tarlası. İsmi çok tatlı olsa da oldukça can yakabilecek, rakibi sabitleme ve hasar verme konusunda etkili bir yetenek. Yere attığınız Pofu adlı yeşil top, paramparça olarak hem hasar veriyor, hem de geri alınamayan tek yetenek olarak içinizi acıtıyor. Son kısım şaka olsa da, şaka olmayan bir şey Şaşkın+Pofuduk ‘un çok varsayılan ve bir bölümü tamamen ekarte eden bir kombo olması.
Gelelim Ulti’mize. Minik bir balık olan Zorba’yı, haritada kontrol edebiliyor, rakipleri gördüğünüz yerde de saldırı tuşu ile bir patlama yaratarak, alandaki herkesi Killjoy’un ultisinin yaptığı gibi alıkoyabiliyorsunuz. Sıkı durun. Zorba da yerden alınabiliyor. Yerden aldıktan kısa bir süre sonra da tekrar kullanabiliyorsunuz.
Kural Bozan Öncü
Gekko’nun gelişi ile birlikte, öncünün dahil olduğu her yerde mutlaka alınacak bir ajan olduğunu es geçmemiz imkansız. Kör etme, alıkoyma, sersemletme çok kritik özellikleri tek bir ajanda toplamak ilginç bir deneyim olmuş. Q ve E yeteneklerinin tekrar tekrar kullanılabilmesi, Ulti’sinin alıkoyma gibi Killjoy’un alametifarikasını barındırması, tek başına bile çok etkili. Bir önceki öncü ajan Fade’in çok bir geçerliliği kaldığını düşünmüyorum. Hatta, bu doğrultuda maç öncesi seçim ekranında Gekko’nun dışındaki 4 ajanı ve Gekko’yu kimin oynadığını seçmemiz gerekecek.
Gekko, rekabetçi alana gelmeden önce kesinlikle bir çalışma gerektirdiğini hissettiriyor. Kankuş’un durdurulamıyor olması bir problem gibi geliyor. Fade’in Mıhla’sına, KAY/O’nun SIFIR/Noktası’sına bana mısın demeyen, Sage’in Bariyerini kırıp geçen çok sevimli bu arkadaşa bir noktada dur denebilmesi gerekiyor. Riot Games’in, bu noktada geri bildirimleri alıp, ajana bir ayarlama yapacağından şüphem yok. Bu esnada Chamber’a da biraz dokunurlarsa kimsenin hayır diyeceğini düşünmüyorum 🙂
Riot Games’e, bize bu etkinliğin bir parçası olmamıza desteklerinden dolayı teşekkür ederiz.