Riot’a ait birinci şahıs nişancı (FPS) oyunu olan Valorant’ın çıkışından bu yana topluluk Deathmatch modunu kendileri oluşturmaya çalıştılar, böylece dereceli ve derecesiz oyun modlarına girmeden önce ısınmak için bir şansları olacaktı. Oyun yapımcıları da büyük bir emek vererek bunu kendi oyunlarına taşıyorlar. Deathmatch modu düzenli olarak FPS oyunları oynayan kişiler için adeta bir nimet. Oyunu kazanma yüklerini üstünden atarak reflekslerini ve fare kontrollerini geliştirmek böylesine rekabetçi bir oyunda çok büyük avantaj sağlayabilir.
Valorant henüz kapalı betada iken katılan oyuncular, oyuna ilham veren CS:GO ve Overwatch gibi oyunlarda halihazırda bulunan Deathmatch moduna duyulan ihtiyacı dile getirdiler.
Valorant’ın oyun modları için baş yapımcı ve üreticisi olan Jared Berbach, baş tasarımcı Bobby Prochnow ile birlikte ileride gelecek olan projeleri için bir açıklamada bulundu:
“Beta’ya katılan kitlenin Deathmatch modunu fazlasıyla istediğini biliyoruz. Kesin bir çıkış tarihi veremiyor olsam bile bu isteğiniz takımımız tarafından duyuldu ve Deathmatch modunu destekleyecek teknolojik desteği oluşturmaya başladık.”
“Daha fazla skor elde etmek, silah yeteneklerinizi ve isabet oranınızı arttırmak için ‘canlı hedefler’ ile alıştırma yapmak ve ısınmak fikri hem oyuncular için hem de geliştiriciler olarak bizim için büyük bir yankı uyandırıyor.”