Turnuva organizatörü BLAST, DotA 2’ye ilk girişimini Bounty Hunt ile duyurdu – oyuncular için 145.000$ ödüllü dinamik ödül havuzu ve seyirci katılımı için 4.000$ ödül havuzu da ilk bilgiler arasında.
BLAST Bounty Hunt, 9-13 Haziran arasında düzenlenecek ve BLAST’ın yeni DotA 2 Twitch ve YouTube kanallarından yayınlanacak. Profesyonel takımların beş gün süren 32 saatlik rekabette mücadele edeceği bu turnuvada final hariç tüm maçlar Bo3 formatında yapılacak, final ise Bo5 olacak. Ödül havuzu her rekabette ve ek ganimetlerle birlikte yol boyunca değişecek, bu da işin ucunda yatan ödülü değişken kılıyor.
Katılan takımlar OG Esports, Team Secret, Nigma, Ninjas in Pyjamas, Alliance, and Team Liquid gibi ekipleri barındırıyor.
Bu ilk online turnuva, BLAST’ın DotA 2 sularına attığı ilk adım olabilir ancak bu sizi yanıltmasın. BLAST’ın Ürün ve Deneyim Müdürü Nicolas Estrup, “ortalığı karıştırmaya niyetli olduklarını” belirtti.
BLAST Bounty Hunt: Yeni Bir Aşama
“Counter-Strike ile başarıya ulaştıktan sonra artık bir sonraki adımın zamanının geldiğini hissetmiştik” diyor Estrup.
“BLAST küresel erişimine rağmen nispeten küçük bir firma olduğu için yeni bir oyun söz konusu olduğunda herkes bu işin zorluğuna hazır olmalı” diyerek sözlerine devam eden Estrup, bu anın aslında birkaç ay önce geldiğini ama bir sonraki büyük adıma karar vermenin zaman aldığını söyledi.
“Anın heyecanı ile yeni çıkan oyunlara kapılma güdüsüne engel olmak zor olsa da, Counter-Strike bize mirası büyük olan oyunların kıymetini öğretti – oyuncu, takım ve oyun bazında bir hikaye yaratabilecek bir ilim olmalı.”
BLAST başka bir savaş temalı oyun istemedi ve tam olarak spektrumun öte ucuna yöneldi. DotA 2, küresel bir hayran kitlesi ve ileri seviye mekanikleriyle Estrup’un ekibinin aradığı şeydi.
“DotA onu nasıl yayınladığınıza ve gelecekte eğlenceli arena etkinliklerini nasıl yaptığınıza göre ciddi potansiyeli olan bir oyun” diyen Estrup, “DotA’nın nasıl olabileceğine ve/veya sunulabileceğine ve bundan nasıl keyif alınabileceğine dair izimizi bırakabileceğimiz birçok fırsat mevcut” diyerek bu konudaki düşüncelerine de açıklık getirdi.
Oyunu (Dikkatle) Değiştirmek
BLAST dikkatli bir şekilde Counter-Strike turnuva formatını kopyalamamayı seçti. BLAST’ın alışılmış yayınlarından farklı biçimde, seyircinin oyunu izleme şekli farklı olacak. Counter-Strike’ta olanın aksine, özel hazırlanmış görsel format olmadan DotA 2 maçları orijinal formunda izleyicilere sunulacak.
“DotA’yı ekranda izlemek istediğiniz biçimi bozmak istemiyoruz – başta oyuna da alışmış olmak gerek” diyor Estrup. “Bu yüzden, başlangıç aşamasında değiştirdiğimiz kısım ödül havuzu oldu”.
Dinamik ödül havuzu ve hayran tahmin oyunları BLAST Bounty Hunt’a özel, ve katılımcı takımların işbirliğiyle ortaya çıkartıldı.
Dinamik Ödül Havuzu nasıl çalışıyor:
- Her takım 15.000$ ile başlar ve başlarındaki ödülün %40’ı her Bo3 karşılaşmada ortaya konur.
- Takımlar birbirleriyle seriler halinde eşleşecekler ve çifte eleme gruplarında finale kalmak için mücadele edecekler.
- Seri 3 ve 6 kazananlarla karşılaşacak, ardından seri 1 ve 2’ye geçiş yapacaklar, burada her iki seri başı finalde bir yer bulabilmek için 20.000$ ile başlangıç yapacak.
Ek ödüller:
45.000$’lık ek ödül yol boyunca seyircilerin BLAST sosyal medya kanallarından oylayarak seçtiği özel görevlerle kazanılabilecek. Ekstra bir teşvik olarak, oylayanlardan birinin rumuzu oyladığı ödülün adı için kullanılacak.
Dinamik ödül havuzu daha yüksek ve değişken “bahislere” olanak tanıyacak. Eğer bir takım BLAST Bounty Hunt’ı namağlup kazanırsa, 51.120$ ve ayrıca 96.000$’a kadar kapabildikleri ödüllerle turnuvadan ayrılacak.
Hayran Tahmin Oyunu
5.000$’lık bir kısım, hayranların Hayran Tahmin Oyunu’ndan eve götürebileceği bir pay olarak ayrılacak. İzleyiciler her maçın sonucunu, görevlerden toplanan “ödül” sayısını ve turnuva boyunca karşılaşılabilecek türlü faktörleri tahmin edebilecekler.
İleriye Bakıyoruz
“Oyunun çeşitli noktalarını yükseltirken odağımızı da topluluğun kalbine yakın tutabileceğimizi düşündük” diyen Estrup, “Bazı sınırları zorluyoruz ve özünde DotA 2 topluluğunda izleyicilik ve iş kapsamı dahil her şeyin büyümesine yardımcı olmaya çalışıyoruz – sadece kendimiz için değil, aynı zamanda ekosistemdeki herkes için” şeklinde bu turnuvaya dair temel amaçlarına açıklık getirdi. “Umudumuz tabii ki BLAST Bounty Hunt’ı arenalara getirebilmek. Ama şimdilik bu etkinlik rahatça iki haftalık Counter-Strike’ın arasına onların sahip olduğu tüm yayın gücünü kullanabilecek şekilde yerleşecek” diyerek aynı zamanda farklı planların da sinyalini verdi.
“BLAST Bounty Hunt hiçbir şekilde koronavirüs salgını nedeniyle ertelenen The International’ın yerini almak ya da onunla rekabet etmek için yaratılmadı. Daha ziyade DotA 2 rekabet sahnesinin tamamında taze bir nefes olmasını istiyoruz.”
“Pat diye ortaya çıkıp büyük ve sıradışı bir etkinliğe milyon dolarlar saçmanın bizim için bir anlamı yok” diyen Estrup, DotA 2 ekosistemine böyle bir eylemin yarar sağlamaktan çok zarar vereceğini dile getirdi.
Counter-Strike, hayranlara yetenek ve ölçek bazında çeşitlilik sunan, dağınık ama başarılı bir küresel espor ekosisteminin baş örneği.
Estrup, “Öyle büyük bir etkinlik yapıyorsunuz ki yanında diğer tüm etkinlikler önemsiz kalıyor – bu yüzden biz yeni bir yaklaşım tercih ediyoruz, oyun topluluğu ve paranın nasıl dağıtılabileceği hakkında düşünüyoruz.” şeklinde sözlerini bitirirken, “Bu, 20+ milyon dolarlık ödül havuzuyla övünmeyen ve ilgi çekici turnuvaların daha çok yapılması için güzel bir adım olabilir” diyerek taşını atmayı da ihmal etmedi.