Acımasızlık derecesinde gerçekçi olan taktiksel savaş oyunu Escape From Tarkov için 0.12.9 yaması ve uzun zamandır beklenen wipe nihayet bugün geliyor. Moskova saati ile 11’de başlayacak olan yama sürecinin birkaç saat süreceği belirtiliyor. “Battlestate Games yine yapmış” dedirtmesini beklediğimiz bu yamada yine bir dizi güzel içeriğin yanında bazı düzeltmeler görüyoruz.
Her adımda biraz daha çıtayı yukarıya çeken bu nevi şahsına münhasır oyunun çektiği ilgiye şaşırmamak gerek. Başta birçok eksiği olmasına rağmen oyunculara düzenli biçimde yeni içeriklerle iyileştirmeler sunan Escape From Tarkov, bir dönem Twitch yayıncıları tarafından da keşfedildikten sonra popülaritesi hızla tırmanan yapımlardan. Rus firma Battlestate Games’in oyun dünyasına adeta “bu iş böyle yapılır” dediği oyun, her yama ile birlikte sınırları biraz daha zorluyor. Bu yama dahilinde listede neler olduğuna kısaca bir göz atalım.
Escape From Tarkov 0.12.9 Yama Notları
Yakın zamanda herkesin heyecanla beklediği Customs haritasının genişleme içeriğinden sonra, bu kez de Woods haritasının genişleyeceği haberi yama notlarının ilk sırasında. Genel olarak basit ve sade bir yapısı olan Woods haritası, şimdiye kadar çoğunlukla keskin nişancıların tercih ettiği bir yer idi. Reserve haritası ve Customs genişlemesinden sonra bu yoğunluk bir miktar hafiflese de, bu yama dahilinde gelen genişleme ile tekrar benzer bir yoğunluk görebiliriz.
Artık oyunda ilk kez karakter yaratırken yüz ve ses ayarlaması yapabiliyor olacağız. Şimdilik sınırlı sayıda içerikle karşımıza gelse de, firma ilerleyen zamanlarda daha fazla içerik olacağını çıtlatmış. BEAR ve USEC adlı iki faction olduğunu başından beri gördüğümüz oyunun ilerleyen dönemlerde bu iki tarafa dair detaylar kazanacağı da bilinenler arasında. Haliyle bu yenilik şimdilik resmin bütününden oldukça uzak.
Yapımcılar aşağı yukarı her yama ile birlikte geçmişte kapalı olan yeteneklerden bir kısmını açıyor ve halihazırda açık olanlara dengeleme getiriyorlar. Bu kez listede Immunity yeteneğinin açıldığını ve Metabolism yeteneğinin yeniden ayarlandığını görüyoruz. Ayrıca Recoil Control yeteneğinin ve silah bazlı pratik yeteneklerin sağladığı fayda da düşürülüyor. Yani wipe geldikten 2 ay sonra “açtım ağzımı yumdum gözümü” diye 300 metreye yaylım ateşi açmak eskisi kadar kolay olmayacak.
Önceki yama dahilinde karşımıza çıkan detaylandırılmış kanama mekaniği ilk denemelerden geçmiş olacak ki, ekip şimdi çeşitli mermi türlerine kanama bonusu getiriyor. Bazı cephane türleri hafif veya ağır kanamaya diğerlerinden daha fazla sebep olacak. Bundan önce kanama mekaniği görece basitti ve nadiren savaşın sonucunu belirlemekte etkili oluyordu. Artık bu açıdan da bir nebze gerçekçilik bekleyebiliriz.
Silahlardan Haber Ver Usta!
Cephanelerden bahsetmişken, eşyalarda gördüğümüz tek yenilik tabii ki cephanelere özel değil. Bazı yüz siperleri ve gözlükler flashbang etkisinin süresini azaltan özelliklere sahip olacak. Kol bantları artık yağmalanmayacak ve öldüğünüzde kaybolmayacak. Yeni eşyalar da kapıda. Bunların arasında zırhlar, taktik yelekler, balaklava ve kıyafetler var. 0.12.9 yama notlarında yeni silahların listesi ise şöyle:
- KRISS Vector Hafif Makineli Tüfek (9×19 & .45)
- SIG MCX Hücum Tüfeği (.300 Blackout)
- UMP Hafif Makineli Tüfek (.45)
- Mk-18 Mod 1 Mjölnir Keskin Nişancı Tüfeği (DMR, .338 LM)
- .300 Blackout (blk) ve .338 Lapua Magnum (LM) cephaneleri
- Çeşitli yeni silah modları.
Bunların dışında görevlerde güncellemeler görüyoruz, özellikle Jaeger görevlerinin bir nebze sadeleştirildiğine dair notlar var. Aşırı ağırlık sınırının da 40kg’dan 35kg’a çekildiği belirtiliyor. Son olarak önemli bir detay ise konteynerlere konulan eşyaların üzerine monte edilmiş ikincil eşyaların da konteynere göre filtreleneceği. Yani kısaca “Gamma konteyner içine üzerinde termal dürbün takılı silah rayı koymak yok“.
Yama notlarının tam listesine oyunun resmi Türkçe forumlarında yayınlanan bu gönderiden ulaşabilirsiniz. Şimdiden herkese bol şanslar!