Riot Games’in yeni FPS oyunu Valorant hakkında oynanış videoları ve yeni bilgiler ortaya çıktı. Bu yazıda, 2020 yılının yaz ayında çıkacak olan Valorant’ın alfası ile birlikte ortaya çıkan Valorant karakterleri ve onların yeteneklerini inceleyeceğiz.
Valorant Karakterleri ve Oyun Hakkında Genel Bilgiler
Valorant’da her karakterin kendine has yetenekleri ve özellikleri bulunuyor. Silahlarınız ve bazı cooldown yetenekleri ise her elin başında ekipman menüsünden satın alınıyor. Bu açıdan CS:GO ile benzerlik gösteriyor.
Her karakterin iki satın alınabilir yeteneği, bir ultimate yeteneği ve bir ana yeteneği olacak. Satın alınabilir yetenekler CS:GO’nun el bombaları gibi düşünülebilir. Bunları her round başında dükkandan satın almanız gerekiyor.
Ultimate yetenekleri ise karaktere has, çok güçlü yetenekler olarak bulunuyor. Bu yetenekleri, Overwatch’da olduğu gibi, düşman öldürerek ya da görevleri tamamlayarak elde ediyoruz.
Ana yetenek ise her karakterin oyunun başında sahip olduğu standart yeteneği. Bu yetenekleri hemen kullanılabiliyor ve ardından belirli bir cooldown süresi beklemek gerekiyor.
Yetenekler konusunda ana bilgileri de verdiğimize göre, şimdiye kadar açıklanan karakterleri ve bu karakterlerin sahip olduğu yetenekleri inceleyebiliriz.
PHOENIX
Phoneix doğrudan dövüşe girebilme yeteneğine ve yıkıcı bir saldırıcı gücüne sahip agresif bir karakter.
Hot Hands: Düşmanlara fırlatıldığında belirli bir süre içerisinde ya da zemine temas ettiğinde patlayan bir ateş topu atar. Oluşan ateş bölgesi düşmanlara hasar verirken, karakteri iyileştirir.
Blaze: Dışarıdan bakan ya da içinden geçenlerin görüşünü engelleyen bir ateş duvarı yükseltir. Bu yeteneği kullanırken duvarın şeklini eğip bükebilirsiniz.
Curveball (Özel Yetenek): Kısa bir süre bekledikten sonra parlak bir ışık ile patlayan kıvrak bir ateş fırlatır. Patlamanın yarattığı ışık bakan herkesi kör eder.
Run it Black(Ultimate Yetenek): O sırada bulunduğunuz yeri işaretler. Eğer bu yeteneğin süresi sırasında ölürseniz ya da süresi kendi kendine sona ererse, karakteriniz işaretlenen noktada can barı tam dolu olarak tekrar doğar.
JETT
Jett, hızlı bir dövüş stili sergiliyor. Karakterin asıl amacı düşmanlarına üstünlük sağlayıp, hızlı ve efektif saldırılar ile onları etkisiz hale getirmek.
Cloudburst: Darbe anında görüşü bozan bir sis bulutu fırlatır.
Updraft: Kısa bir süre hazırlandıktan sonra, kendisini yukarı doğru fırlatır.
Tailwind (Ö): Hareket ettiğiniz noktaya doğru hızlı bir şekilde atılmasını sağlar.
Blade Storm (U): Jett, orta seviyede hasar veren ve kafaya isabet ettiğinde anında öldüren fırlatma bıçakları kuşanır.. Bir düşman öldürdüğünüzde bıçaklar geri gelir. İsterseniz birer birer fırlatabilir ya da hepsini bir kerede fırlatabilirsiniz. Bir diğer seçenek ise eldeki bıçakları kısa menzilde seri bir şekilde fırlatmak.
VIPER
Viper zehirli gaz ve tarama teknikleri kullanarak savaşın gidişatını değiştirebilen bir karakter. Bunu yapmak için ise “fuel” adı verilen ikinci bir kaynağa ihtiyaç duyuyor.
Snakebite: Patladığı yerde asit havuzu oluşturan menzilli bir saldırı yapar.
Poison Cloud: İkinci kez kullandığında aktif hale gelen bir verici fırlatır. Bu alıcı aktif hale getirildiğinde zehirli bir gaz bulutu ortaya çıkarır.
Toxic Screen (S): Uzun bir hat üzerinde gaz vericileri ortaya çıkar. Bunlar aktif hale geldiğinde, karakterin sahip olduğu gücünü “fuel” kaynağından alan zehirli bir duvar oluşturur.
Viper’s Pit (U): Viper içerisinde bulunduğu sürece büyük bir alanda etkili olan zehirli bir bulut ortaya çıkar. Bu bulutun içerisindeki düşmanlar Viper’ın görebileceği şekilde işaretlenir.
SOVA
Sova ok ve yay kullanan bir savaşçı. Yetenekleri düşmanların hareketlerini takip etmek ve onları acımasız bir keskinlik ile indirmek konusunda faydalı.
Shock Bolt: Darbe anında statik enerji darbesi vuran patlayıcı bir ok fırlatır.
Owl Drone: Uzaktan kontrol edilebilen bir drone hazırlar. Bu drone’un sahip olduğu dartlar, vurduğu düşmanı herkesin görebileceği şekilde ortaya çıkarır.
Recon Bolt (Ö): Sonar verici fırlatan bir ok atar. Sonar dalgalar yakındaki düşmanları işaretleyerek, tüm takımın görebileceği şekilde ortaya çıkarır.
Hunter’s Fury (U): Haritanın tamamını geçebilme yeteneğine sahip üç ölümcül enerji patlaması ateşler. Düşmanlara ağır hasar veren bu saldırı, aynı zamanda diğer oyuncuların görebileceği şekilde ortaya çıkmalarına sebep olur.
CYPHER
Cypher ekibin casusu. Amacı düşmanların hareketlerini takip edecek bir ağ kurmak ve onları tuzaklara çekmek.
Trapwire: İki duvar arasına gizli bir tuzak yerleştirir. Düşmanlar geçtiğinde aktif hale gelen tuzak, onları olduğu yerde bağlar ve kısa süreliğine görünür hale getirir. Eğer tuzak yok edilmezse, yakalanan düşmanı sersemletir. Bu tuzağı yerden alıp tekrar kurmak mümkün.
Cyber Cage: Uzaktan kumandalı bir tuzak atar. Tekrar kullanıldığında geçen düşmanları yavaşlatan bir kafes oluşturur. Cypher tuzakları uzaktan aktif hale getirebilir. Tuzakların hepsini aynı anda ya da teker teker aktif etmek mümkün.
Spycam (Ö): Uzaktan kumandalı bir kamera yerleştirir. Yerleştirildikten sonra, yeteneğin tekrar kullanılması ile video içeriğine ulaşılabilir. Bu kamera sayesinde düşmanlara dart atmak da mümkün.
Neural Theft (U): Düşmanın cesedinden bilgi çıkararak, hayatta kalan düşmanların o anki yerini ortaya çıkarır.
BRIMSTONE
Bu karakterin öncelikli amacı düşmanın üzerine ölüm yağdırmak olarak söylenebilir. Hedefe yönelik saldırılar yapan bu karakter, oyun içi komutan görevi de görebilir. Şu an için resmi bir görsel olmasa da, havalı bir tip olduğunu tahmin ediyoruz.
Incendiary: Fırlattığı yangın bombası ile bir alanı ateşe verir.
Stim Beacon: Attığı bölgeye bir Stim Beacon çağırarak, yakındaki düşmanlara Rapidfire özelliği sağlar.
Sky Smoke (Ö): Haritayı kullanarak bir bölge seçip, gökyüzünden duman bombası yağdırmaya ve görüşü kısıtlamaya yarar. Hedef seçimi doğrudan harita üzerinden gerçekleştirilir.
Orbital Strike (U): Harita üzerinden seçilen bir noktaya, uzaydan gönderilen kuvvetli bir saldırı gerçekleştirir. Bu saldırı kısa bir süre içerisinde çok yüksek hasar verebilir.
SAGE
Sage oyunun destekçi/sağlıkçı karakteri. Ölmüş olan dostları canlandırma ve düşmanların hareketlerini kısıtlama yeteneğine sahip.
Slow Orb: Parlayan bir küre fırlatan Sage, zeminle temas ettiğinde bir yavaşlama alanı oluşturur. Bu alan içerisindeki herkes yavaşlar ve hareket ederken çok fazla ses çıkarır.
Barrier Orb: Büyük ve sağlam bir duvar oluşturur. Duvarın yönü değiştirilebilir.
Healing Orb (Ö): Kendinin veya bir takım arkadaşının canını kısa sürede dolduran bir küre atar.
Resurrection (U): Takım arkadaşının cesedi üzerinde kullanıldığında, kısa bir süre bekledikten sonra, canı tamamen dolu bir şekilde canlanmasını sağlar.
OMEN
Omen akıl oyunları yapan bir karakter. Haritanın etrafına ışınlanıp, düşmanların paranoyasını arttıran, onları kör eden saldırılar yapabilen bir karakter. Rakip takımda olduğunda, sizi sürekli tetikte tutacak bir karakter. Henüz resmi bir görseli yok.
Paranoia: Düz bir hat üzerinde Ethereal gölgesi gönderir. Dokunduğu her bir düşmanın yerini ortaya çıkarır.
Shadow Walk: Kısa bir süre bekledikten sonra kısa mesafe içerisinde ışınlanabilir.
Dark Cover (Ö): Gizlenmiş bir ethereal küre ortaya çıkarır. Bu küre ulaştığı son noktada gölgelerden oluşan bir küre olarak patlar. Şarj edilerek menzili uzatılabilir.
From the Shadows (U): Haritadan herhangi bir yer seçip, o bölgeye ışınlanmayı sağlar. Bölgeye ilk ulaştığında Shade olarak ortaya çıkan karakter, bu sırada öldürülürse ilk çıktığı noktaya döner. Işınlanma işlemi tamamlandıktan sonra karakter kısa bir süreliğine ölümsüz olur.