Yemeksepeti PROTALITY DROPSTARS Acı Tatlar Sahnesi Lower Bracket mücadelesi, ikinci maç günüyle birlikte Büyük Final aşamasına göndereceği son 8 takımı belirledi ve artık büyük heyecana yalnızca 5 gün kaldı. 2. maç gününde oynanan 5 karşılaşmanın özetini sizler için derledik.
Maç 1
Alanın tam kuzeye atmasıyla birlikte birçok takım maça alan dışında başladı. 6. dakika civarında takımlar yavaş yavaş alana farklı noktalardan girmeye başladılar. BAL, PP ve TL ekiplerinin taciz atışları uzun sürse de herhangi bir skorla sonuçlanmadı. Ardından Cruz Del Valle civarında RISK ve IW karşılaşınca ilk ciddi çatışma başladı. Uzaktaki HVX_Warde de bu çatışmaya dahil oldu ancak IW ekibi 1 kayıpla uzaklaşmayı başardı. 9. dakikada ise Acend ve SRM, La Cobreria kuzeyinde harita sınırına yakın bölgede tepelerde çatışmaya başladılar. Ardından HVX_Warde uzun süren RISK çatışmasını takımının desteğiyle kazanarak puan çıkarmayı başardı. Kuzeydoğuya çeken alan takımları tekrar rotasyona zorlayınca aynı anda 8 takımı haritada hareket halinde gördüğümüz ilginç bir an yaşandı. Oasis çevresinde kümelenen takımlar arasında çıkan çatışmada ilk önemli an, MTB_shecreated‘ın PP ekibini bombayla çok seri eksiltmesi oldu. Takımlar yavaş yavaş Torre Ahumada tarafına doğru adım adım ilerlerken doğu alandan oraya NS ekibi girdi ve ilk yerleşen taraf oldu. 13. dakikada ise haritanın güneydoğusunda oyuna başlayan Heroic‘i alanın en batısında gördük ve orada BAL ekibiyle çatışarak skor tablosuna girişlerini yaptılar. Alan bu kez kuzeybatıya çekti ve takımlar tekrar rotaları Oasis’e çevirdiler. Orada ilk karşılaşan ikili MTB ve TL olurken bu savaştan MTB galip çıktı. Hemen ardından aynı bölgeye gelen SRM de MTB’nin başarılı oyunundan nasibini aldı ancak bu kez Heroic‘in arkadan dahil olmasıyla ağır kayıplar veren taraf MTB oldu. Doğuda ise HQ ve HVX arasında yaşanan çatışmadan HVX galip ayrıldı ve yerleşke kontrolünü ele geçirdi. HOWL, tüm bunlar olurken üçüncü parti taktikleriyle topladıkları puanların ardından Heroic ile karşılaştığı noktada ters ayakta yakalanarak güney sınırında maça veda etti. Batıdan doğuya taşınan Acend, NS ve FULLTİLT ile çatışırken bazı puanlar çıkardı ve sonunda NS elendi. Kuzeybatıdaki CRF ise takımların çatışmalarını bekledikleri defansif konumunu 20. dakikaya kadar korudu. Oasis doğusuna kapanan alan, bir diğer defansif ekip FULLTİLT‘i de birçok takımın radarına soktu ancak çevre bölgedeki takımlar sınırlara odaklanarak alan merkezine rahat bir oyun imkanı verdiler. Birkaç dakikalık sessizlik, Acend‘in alan merkezine aniden hücuma kalkmasıyla bozuldu ve batı tarafına yüklenen Acend burada Heroic’ten skor çıkarmaya başladı. Bu planı bozan ile skorları tek tek çalan BAL’ın tek kalan oyuncusu BAL_Fanabush oldu. Kısa süre sonra FULLTİLT tarafından fark edilen oyuncu daha fazla direnemeyerek maça veda etti. Bu esnada güneybatıda karşılaşan Heroic ve SRM savaşından Heroic galip ayrıldı. Son 4 aşamasına HVX ile FULLTİLT 4 kişi girerken maç boyu sakin bir oyun geçiren IW 3 kişi, Heroic ise son oyuncusu HERO_Beami ile tek kişi girdi. Zor pozisyonda düşen Beami’nin ardından HVX de alana dağıldığı bir strateji neticesinde yavaş yavaş düşmeyebaşladı. FULL ve IW ise kapanan alanla kuzey tarafında hızla yakın temasa girdiler. Karşılıklı takaslar sürerken güneyden toparlanıp bu savaşa dahil olan HVX, IW takımını eledi ve ardından toparlanmasına imkan vermediği FULLTİLT de çok geçmeden düşerek HVX dünün ardından yine galibiyetle güne başladı.
Maç 2
Alan yine çoğu takımın sakin bir loot aşaması geçirmesine olanak tanıyan kuzeybatı çemberiyle başladı. 5. dakikaya kadar nispeten sakin geçen oyunda La Cobreria çevresine aniden yığılan takımlar çok erken bir savaş başlattılar. 7 takımın dirsek temasına girerek birbirine ateş açtığı Crater Fields – La Cobreria hattında 7.30 sularında ilk elenen taraf HQ oldu ve puanlar PP ekibine gitti. Batıda içeriye sızan Acend, kendileri gibi güvenli noktalarda oynamayı tercih eden BAL ile karşılaştı ve Alcantara yamaçlarındaki yerleşkede çıkan çatışma BAL ekibinin elenmesiyle sonuçlandı. Alan kapandıkça kısalan mesafeler bütün takımları farklı noktalarda giderek yaklaştırırken kısa bir sürtüşme sonunda TL, Heroic‘ten HERO_Teabone’u skora çevirerek yola devam etti. Crater Fields tarafında karşılaşan RISK ve SRM arasındaki çatışma ise seri şekilde RISK için 4 puana dönüştü. Oraya hemen ardından rotasyon ile dahil olan MTB, rakibini alan dışına doğru ablukaya alarak farklı açılardan üzerlerine gitmeye başladı. Bu savaştan sonuç çıkmayınca MTB hızla alana yönelerek orayı terk etti. Uzun süre alan dahilinde kalan La Cobreria bölgesinde sınırlar daraldıkça 14. dakika bölgesinde birçok takımda birer ikişer oyuncu kayıpları ardı ardına geldi. La Cobreria çıkışında CRF, 3 takımın arasında kalarak oldukça ağır kayıplar verdi. Alanın La Cobreria tarafında kalması, Crater Fields’tan zor şartlar altında çıkarak bölgenin batısına sızan RISK ekibine yaradı ve diğer takımlar çatışırken yerleşme imkanı buldular. Bu çatışmalarda Heroic ve MTB, birbiri ardına oyuncu kaybettiler. 5. Aşamada alan halen La Cobreria’nın güneydoğu tarafındaki bölgeyi çevreleyerek orada çatışan takımlara avantaj sağladı. Bu bölgenin doğusundaki tepelerde IW, FULL ve HVX çatışırlarken yamaçlara yerleşen TGP ve CRF uzun süre orada direnmeyi başardılar. Anayolun kuzeyini ve güneyini ikiye ayıran alan sınırı, RISK ve Acend ekiplerini kuzeyde dışarıda bırakarak çatışmaya zorladı. Bu çatışmadan Acend ilk kayıpları verse de maçtan galip çıkan taraf olmayı başardı. Doğu tepelerde giderek zorlaşan çatışmada FULL ekibinin elenmesini takiben HVX ve IW, çatışma sürerken alan sınırına adım adım dahil olma yarışına girdiler. Bu savaş sürerken HVX_xGrift, çok uzakta uzun süre pusuda bekleyen son PP oyuncusunu fark ederek kolay bir puan çıkardı ve tekrar IW ile süren çatışmaya döndü. Alanın batıya keskin dönüşü dağları açıkta bırakırken şehir içerisinde MTB ve Heroic aynı binada yaklaşık 3 alandır sakince sürdürdükleri bekleyişi sona erdirerek savaşa başladılar. HVX karşısında başarılı olan IW, buradan MTB’ye doğru dönerken MTB de Heroic’i bitirerek yerleşkenin kontrolünü ele geçirdi. Alanda yerleşen takımları araç manevrasıyla birbirine düşüren TGP_CampBellive, burada Acend ile NS ekiplerini MTB ve IW tarafından açılan ateşin hedefine sokarak nefis sıralama puanları çıkardı. NS de elenince takımlar artık farklı pozisyonlarda son 4 savaşına girdiler. 2v2v2v1 durumda başlayan mücadelede TGP_CampBellive, uzun süre bombalandıktan sonra araç patlamasıyla maça veda etti. Avantajlı pozisyonu koruyan MTB de puan çıkarmak üzere adım adım alan merkezine doğru zorda kalan rakiplerinin üzerine yüklenmeye başladı. Sınırda kötü pozisyonda kalan IW ilk elenen taraf olurken birer oyuncu kaybından sonra teke tek kalan MTB ile Acend arasında galip gelen taraf MTB oldu.
Maç 3
Alan merkez doğu tarafında uçak rotasının tam ortasında başlayarak ilk aşamayı oyuncular için rotasyon handikaplarından muaf bir loot aşamasına çevirdi. Ancak HOWL ile sürtüşen BAL_Xerphy, rakipten HOWL_TheMad’i kışkırtarak kendi takımının atış hattına çekti. Burada düşen HOWL_TheMad’i savunmak için ateş açan HOWL oyuncularından HOWL_RuerN de bu tuzağa düşerek BAL ekibine 2. skoru kaptırmış oldu. Hemen ardından HOWL’un kalan oyuncularına kafa atan CRF, burada tek oyuncu kaybıyla HOWL’u eledi ancak onlara da yukarıda bekleyen BAL hücum etti. Hızlı hücuma karşı eve kapanmayı başaran CRF, yerdeki 2 oyuncuyu kaldırmayı başararak durumu 3v4’e kadar döndürdü. Burada uzun süre birbirlerine bomba atan takımlardan ilk rakibi BAL düşürünce hızlı bir hücuma geçtiler ancak burada bir oyuncuları maça veda etti. Ardından hücumu sürdüren BAL, 3 puan daha alarak maça etkili bir başlangıç yaptı. 10. dakikada onların pozisyonuna PP kafa attı ve aynı yerleşkede bir savaş daha başladı. İlk oyuncuyu düşüren BAL, gelen bombalarda bir oyuncuyu kaybedince çatışma 2v3’e döndü. Ancak kuşatmadaki PP de arkadan SRM‘in atışlarına yakalanarak pozisyonunu bir miktar kaybetti. Bu esnada kaldırdıkları oyuncuları da toparlanınca PP sayı dengesinde tekrar belini doğrultmayı başardı. Eve kapanarak tekrar bombalara sarılan PP, BAL ekibinin kalan 2 oyuncusunu birer bombayla düşürerek puanları alan taraf oldu ve SRM’in uzaktan açtığı taciz atışlarına karşı pozisyonunu güçlendirdi. Sesler azalınca aynı pozisyonun yakınlarındaki Heroic, RISK ve TGP de namlularını çevrede rotasyona çıkan takımlara çevirdiler. SRM bir süre daha PP ekibini izledikten sonra kapanan alanla beraber rotasyona geçti. Alanın güneybatısından kuzeydoğusuna kadar hızla ilerleyen ekip, yolda bir oyuncuyu da araçla ezerek kolay bir puan aldı. Alanın kuzeybatısına dağılan Heroic ile kuzeydoğusuna dağılan Acend, arada SRM ve HVX ekiplerini çevreleyerek tarlalarda baskı altına aldılar. Güneydoğudan rotasyona çıkan TL ekibi de kısa süre önce kaybettikleri TL_DogSRS’in ardından FULL ve Acend arasında elendiler. Alanın Mansion ve Prison arasında kalan bölgenin batısına kapanmasıyla PP ve NS tamamıyla dışarıda kaldı. Acend, adım adım yıprattığı FULL ekibini sonunda net bir hücumla yok etti ve puanları topladı. NS ise güney kanadına doğru hareketlendikten sonra tek tek oyuncularını kaybederek MTB ve HQ ekiplerine puanları kaptırdı. Alanın bir sonraki aşamada tam ters taraf olan kuzeybatı sınırına kapanmasıyla birlikte uzun süre defansif oyunlarla puan toplayan RISK, MTB ve HQ net şekilde dışarıda kaldılar. Alanda ise SRM, PP ve Heroic arasında çıkan meydan savaşı PP’nin vedasının yanı sıra Heroic’in ağır kayıplarıyla sonuçlandı. Bu savaşın seslerini duyan HQ, hızla Heroic‘in arkasına sarkarak bir skor çıkardı ve maç dışında kalan PP’ye son 2 puanı kazandırdı. SRM böylece doğudan yaklaşan Acend tehdidine doğru mevzilenme imkanı buldu. Bu noktada oyunun neredeyse başından beri alandan hiç çıkmayan HVX ve TGP, kuzeye kapanan 6. aşama ile ilk kez dışarıda kaldılar ve rotasyon sırası onlara geldi. Kuzeyde çatışan HQ, SRM ve Acend ekiplerinin doğusuna iki oyuncu gönderen HVX’in ardından TGP ve IW de birbirine girdi ve buradan galip ayrılan IW oldu. HVX de Acend ekibini başarılı bombalarla eledi ve son 4’e girildi. 2 kişi olan HQ, 4 kişi olan SRM‘den bombayla bir oyuncu düşürünce bunu fırsat bilen HVX anında kuzey kanadında baskıyı arttırdı. 2 oyuncusu güneyde IW ekibinden açık kollayan HVX, tüm rakiplerine her açıdan saldırma şansı buldu. HQ ile SRM arasında yaşanan çatışmadan istifade ederek IW’yi eleyen HVX, son 3’e 4 kişi tam saha presle girerek büyük avantaj yakaladı. 2-2 ayrık taktikten 4 kişi kuşatmaya dönen takım, alan sınırında sıkışan iki rakibini de farklı açılardan baskı altına aldı. Bu andan sonra 9. aşamaya kadar sakin geçen oyun, alanın herkesi ittirmesiyle beraber tekrar hareketlendi. Bir oyuncuyu kaybeden HQ ekibinden son kalan oyuncu HQ_KITO, aniden SRM’in üç oyuncusunu da düşürerek giderayak 3 puan aldı ve HVX tarafından elendi, böylece HVX ikinci kez galibiyet kazandı.
Maç 4
Sonunda her maç gününde en az bir kez karşılaştığımız zorlu alan geç de olsa geldi ve Stalber merkezli, güneyde Yasnaya Polyana batıda Severny sınırlarını kapsayan %40 su oranlı bir güvenli alan ile oyun başladı. 5. dakikada başlayna rotasyonlarla birlikte takımlar Stalber çevresine hızla yerleşmeye yöneldiler. Sudan gitmeyi seçen RISK ekibini fark eden FULL, üşenmeden araçlarla kıyıya kadar giderek teknedeki dörtlüden puan çıkarmaya çalıştı. Bu çabalarını doğu kıyıları boyunca sürdüren FULL, sonunda Kameshki’ye yaklaştığında pes etti. Bu esnada 10. dakikada başlayan yoğun çatışmalar, alanın Stalber dağının kuzeybatısına tekrar keskin şekilde dönerek %40 su oranını sürdürmesiyle yerini defansif oyunlara bıraktı. Bu sessizliği Severny tarafında BAL_Xerphy, NS ekibine yağdırdığı bombalarla bozarak 4 puan birden getirdi. Yakın bölgede CRF de SRM ile çarpışırken güneyden bastıran HVX kuzey hattına büyük tehlike yarattı. RISK ise tekneyle Kameshki burnunu dönerek Severny açıklarına kadar ulaştı. Stalber dağının erkenden alan dışı kalmasıyla birlikte dağın batısında Heroic, TL, IW, FULL, PP, HQ ve HOWL bir anda alan dışında kaldı. Bu alanın kapanması, takımları güney hattında açıklar aramaya itti ve HOWL buradan girerken HVX’e yakalanarak alana riskli bir dalış gerçekleştirdi. Severny’de yerleşmiş olarak bekleyen BAL ise onlara ulaşan Acend‘i yavaş yavaş düşürerek buradan puan çıkarmayı başardı. Siperlere yerleşen HOWL, çevreyle olan bağını bir süreliğine keserken doğuda kalan FULL, merkezdeki HVX ile uzak mesafe savaşına girdi. O sesleri duyan HQ ise doğudan FULL ekibine kafa attı. FULL elenirken kuzey kıyısında SRM de uzakta PP ile çarpışan Heroic’ten puan çıkartmayı sürdürdü. 18.30’da RISK yavaştan karaya çıkarken Heroic de PP’yi eleyerek doğu hattında HQ ile son kalan takım oldu. Onlara hareketlenen HQ, bu esnada HOWL’dan oldukça ağır ateş altında kalınca Heroic bu fırsatı kaçırmadı ve puanları kaptı. SRM‘den iki oyuncu bu kez Heroic’e doğru hücuma geçti ve burada yıpranmış durumdaki Heroic oyuncularını öldürerek önemli bir pozisyon avantajı yakaladı. Ancak burada onları gören CRF, yerleşkede onlara ateş açtı. Bu ateşi duyan BAL da alanın kapanmasından ötürü oraya rövanş gibi bir kafa attı ancak yerleşkenin dışında uzaklardan ilerleyen RISK oyuncusuna hedef oldu. Çok geçmeden RISK’in son oyuncusunu düşüren BAL, alan kapanmak üzere olduğundan CRF ekibinden bir miktar uzaklaştı. Alan merkez odaklı kalınca takımlar tekrar birbirlerine yaklaşmaya başladılar ve bu esnada BAL, güneyden bastıran HVX ile yerleşkedeki CRF arasında kaldı. Burada elenen BAL ve HVX ile son 3 savaşı başladı. Sayı avantajını kaybeden CRF, yerleşkede olduğu için rakiplerinden kolay bir hücuma hedef olmadan son aşamaya kadar ulaştı. Diğer yandan HOWL alan sınırında sıkışırken SRM alana yayılmayı başararak farklı açılardan rakiplerini baskı altına aldı. Alanın benzin istasyonunun tam köşesine kadar kapanması, CRF için zor dakikaların başladığını gösteriyordu. HOWL ise yüksek alanda olmanın avantajıyla bir süre daha rakiplerine direndi. Bu takımlardan ilk elenen, yerleşke avantajını kaybeden CRF oldu. Ardından son 2’de açık alanda 4v4 karşılaşan HOWL ve SRM arasında harika bir mücadele başladı. Alana yayılan SRM, yükselti ve ağaçlar ile savunma hattı kuran HOWL üzerinde ilk hasarı yaratınca baskıyı hızla arttırdı. Oyuncuları birbiri ardına düşen HOWL, bu savaşı kaybeden taraf oldu.
Maç 5
Uçak, bu kez batıdan girerek oyuncuları Rozhok nehri boyunca iki yakaya dağıttı ve Lipovka – Kameshki arasından ayrıldı. Alan ise Stalber-Severny hattını merkezleyerek yine %30’luk bir su oranı yakaladı. Güney sınırında School çizgisinden geçen alan, takımların yaklaşık yarısını dışarıda bırakarak rotasyonları hızlı başlattı. 5.30’da CRF, rotasyonda RISK ile karşılaşınca anlık bir çatışma yaşansa da burada hemen kesilen çatışmanın aksine Georgopol çıkışında HVX ile karşılaşan Heroic, çok seri şekilde elendi. Bunu takiben iki farklı noktada çıkan çatışmalarda SRM ekibi CRF‘i seri elerken HOWL ile NS de yerleşke savaşında sıkıştılar. Bu çatışmada HOWL‘un başarılı bombasıyla aniden 2 kişi kaybeden NS, hızlanan baskıyla birlikte elenerek rakibine 4 puan kaptırdı. Kısa süren sessizliğin ardından Severny doğusunda karşılaşan Acend ile PP, güneyden gelen IW baskısıyla beraber hemen ardından rotasyona çıkan SRM ve Heroic’in baskısına maruz kaldı. Güneyde ise School hattından ayrılmaya çalışırken birbirlerini kollayan BAL ve HQ çatışırken onlara FULL kısa süreliğine dahil oldu. Buradan sonuç çıkmazken Heroic ile RISK karşı karşıya geldi ve Heroic buradan IW baskısına rağmen galip çıkan taraf oldu. Alanın kuzeye daralmasıyla Severny’den Stalber tarafına riskli bir geçiş yapan Acend, orada MTB ile karşılaştı. Buradaki sürtüşme kısa sürerken güneyde Heroic bu kez IW ile çatışmaya başladı. 18. dakikada alanda birden fazla takımın yer değiştirmesiyle birlikte bütün takımlardan birer ikişer oyuncular düştü ve haritada ciddi bir karmaşa yaşandı. 6. Aşama başlarken karmaşadan sağ çıkan 7 takım farklı noktalarda güvenli alanı bekliyorlardı. İlk hareketlenme PP ile Acend arasında yaşandı ve burada maça veda eden Acend oldu. Alanın içerisinde yerleşkelerde kalan BAL ve TGP‘nin avantajlı pozisyonuna karşılık PP, TL ve HOWL dış çemberde rakiplerine üstünlük kurmak için en iyi açıları arıyorlardı. Bu esnada TL ile PP, BAL ekibinden gelen baskı ateşi altında çatışmaya girdiler. Bu çatışmada TL seri şekilde elenmekten son anda kurtuldu, bu esnada TGP de saklandıkları yerden bombalarla PP’ye baskı uygulayınca TL düşen bir oyuncuyu kaldırdı ve savaşa devam ederek PP’den puan çıkardı. Kapanan alanda açıkta kalan BAL, bu çatışmaya dahil oldu ve PP’den bir puan çıkardı. Son 4’e 4 kişi giren BAL, tüm takımlara adeta yaylım ateşi açarak ortalığı karıştırdı ve tekrar güvenli hatta çekildi. Takımlar çatışırken tekrar hareketlenen BAL, kanatlardan baskı yaptığı çatışmalardan kolay puanlar çıkarırken kuzeyde TL de bir süre direndikten sonra elenerek puanları BAL ekibine kaptırdı. Son kalan TGP ise kısa süre içerisinde düşerek maça ikincilikle veda etti.
İstatistikler
Yemeksepeti PROTALITY DROPSTARS Acı Tatlar Sahnesi Lower Bracket mücadelesinin sonunda istatistiklerde birbirinden başarılı oyuncuları görüyoruz. Bu aşama boyunca 30 skor toplayan ve 5396 hasar veren HVX_xGrift, zirveye oturmuş durumda. HERO_curexi ise 16 asist ve 27 devirme ile etkili bir seri geçirmiş. İlginç bir istatistik olarak HVX_xGrift’in 10 maçta 69 adet enerji eşyası kullandığını görüyoruz. Seri boyunca skor tablosunu sarsan bir performans için bu açıkçası çok da sürpriz sayılmaz.
Günün zirve dörtlüsünü ise aşağıda Twire.gg tarafından sağlanan görselde görebilirsiniz.
Sırada Ne Var?
Artık Yemeksepeti PROTALITY DROPSTARS Büyük Final aşaması için geri sayım başladı. 16 Aralık 2022 tarihinde TSİ 19.00’da başlayacak olan ilk karşılaşma ile birlikte Yemeksepeti PROTALITY DROPSTARS, 3 güne dağılan 15 maç sonunda şampiyonunu ve $8000 değerindeki ödül havuzundan pay almayı başaran takımları belirleyecek. Mücadele, PUBG Türkiye Resmi Twitch Kanalı’nda canlı olarak yayınlanacak. Büyük Final aşamasının ilk mücadele gününde Utku “utimikk” Taşyürek ve Timur “Timurlengx” Günay’ın keyifli sunumlarının yanında Arda “Tropik” Bayram’ın detaylı analizleriyle Yemeksepeti PROTALITY DROPSTARS, 2022 yılına PUBG sahnesi için unutulmaz bir kapanış yapmaya hazırlanıyor.